برون‌سپاری فعالیت‌های خدماتی شرکت‌ها

نویسندگان

  • زهرا برومند عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
  • شیرین کیخاونی موسی دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
چکیده مقاله:

برون سپاری3 به عنوان یک ابزار اجرایی ساده و اقتصادی، روز به روز کاربردهای بیشتری پیدا می‌کند. مدیران تجاری و صنعتی ضمن آنکه علاقه مندند از استراتژی برون سپاری استفاده کنند، درعمل در این زمینه، با مسایل و مشکلات مفهومی متنوعی روبه رو هستند. متاسفانه مطالعات علمی معدودی در زمینه برون سپاری خدمات موجود است. در حالی که پژوهش‌های اکادمیک قابل ملاحظه ای در زمینه استفاده از برون سپاری در فعالیت‌های ساخت محصول موجود است. هدف اصلی این تحقیق کمک به تصمیم گیری سازمان در استفاده ازچارچوب مناسب تصمیم گیری برای برون سپاری فعالیت‌های خدماتی با شرایط زیر است:شناسایی عوامل مهم برون سپاری بررسی مدل‌های مختلف برون سپاری تشخیص بهترین چارچوب برای شرکت‌های توزیع نواحی و تهران بزرگ توانیر این تحقیق دارای 4 فرضیه اصلی و 3 فرضیه فرعی است. متغیر‌های اصلی شامل : تفکیک ناپذیری، عدم اطمینان تقاضا، موقعیت رقابتی و تماس با مشتری نهایی، و متغیر‌های تعدیلی شامل: اصلی بودن فعالیت، اهمیت فعالیت و تعداد تامین کنندگان بالقوه است. روش تحقیق توصیفی – زمینه‌یی – همخوانی بوده و نوع آن براساس اهداف تحقیق، کاربردی است. شرکت‌های توزیع نواحی و تهران بزرگ شرکت توانیر به عنوان جامعه آماری انتخاب گردید. داده‌ها از طریق پرسشنامه جمع آوری و فرضیه‌های تحقیق با آزمون کای- دو، مورد تحلیل و تایید قرار گرفت. مدل بهینه برون سپاری طراحی و تهیه شد. پیشنهادهای پژوهشگر براساس فرضیه‌ها ی مطرح در تحقیق ارائه گردید.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

برونسپاری در مسئله ماشینهای موازی

This paper considers a parallel machine scheduling problem with outsourcing allowed. The objective of this problem is the combination of makespan and Outsourcing costs. In order to solve the problem, A mathematical model is proposed. Because of high computational time of mathematical model a Tabu search and PSO methods are proposed to solve the problem.

متن کامل

ارزشگذاری شرکتها

روشهای مختلفی برای ارزشیابی شرکتها وجود دارد که در این مقاله سه روش میلر مودیلیانی شامل value driver ، جریانهای نقدی آزاد و ارزش افزوده اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است . در روش value Driver از شش عامل موثر ، چهار عامل مربوط به خط مشی و عملکرد مدیریت و دو عامل دیگر از طریق بازار تعیین می گردد .

متن کامل

مدلسازی برونسپاری تولید

تصمیم گیری همواره یکی از دغدغه های مدیران بوده است، تعیین برونسپاری تولید محصولات یک مساله چند معیاره است که فاکتورهای کمی و کیفی را در بر می گیرد. برای انتخاب بهترین تصمیم نیاز است که بین فاکتورهای کمی و کیفی که ممکن است در تضاد باشند ، یک مبادله (trade off) انجام گیرد. هدف از این تحقیق ارائه یک مدل ریاضی برای بررسی شرایط فروش از دست رفته در یک سازمان تولیدی می باشد که ظرفیت تولید محصولات از ت...

15 صفحه اول

برونسپاری در مسئله ماشینهای موازی

این تحقیق به بررسی مسئله زمانبندی ماشین های موازی با امکان برونسپاری می پردازد. تابع هدف مورد استفاده در این تحقیق مجموع زمان کل و هزینه برونسپاری است. به منظور حل مسئله مدل ریاضی مرتبط طراحی شده است. همچنین دو روش جستجوی ممنوع و بهینه سازی ذرات منطبق با مسئله پیشنهاد شده است.

متن کامل

ارائه یک چار‌چوب جامع برای برونسپاری در صنعت خودرو

امروزه برونسپاری در صنعت خودرو هم یک ضرورت اجتناب­ناپذیر و هم یک مسئله چالش­انگیز محسوب می­شود، به طوری که برای مدیریت مناسب این مهم، داشتن یک چارچوب جامع ضروری به نظر می­رسد. در این تحقیق سعی شده است که بر اساس چهار سوال اصلی تحقیق برونسپاری شامل "چه چیزی؟"، "چه شرکتی؟"، "به چه شرکتی؟" و "چگونه؟"، چارچوبی جامع برای برونسپاری در صنعت خودرو از دیدگاه خودروسازان ارائه شود تا بر اساس آن، عوامل موث...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 2  شماره 7

صفحات  225- 249

تاریخ انتشار 2010-09-23

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023